Hjälp

Skanna kundens köp

När kunden vill genomföra sitt köp av ett lunchkort visas en kod på kundens telefon. Denna kod ska kunden visa för er i restaurangen. Ovanför koden står vilket lunchkort kunden önskar köpa. Ta betalt av kunden, skanna sedan av koden genom att göra följande:

1. Navigera till Hem (Längst ned till vänster)
2. Tryck på knappen, Läs lunchkupong (Om det är första gången ska du godkänna att appen får tillgång till din kamera)
3. Rikta kameran mot streckkoden på kundens telefon
4. När koden är läst återgår ditt program till första sidan igen och kundens streckkod försvinner automatiskt från skärmen (för kunden kan det ibland dröja en kort stund beroende på anslutning till nätverket, det tar normalt max fem sekunder)
5. Köpet är nu genomfört och kunden kan använda kortet på sin telefon

Skapa / Ändra / Ta bort lunchkort

I LunchBrejk kan du skapa så många lunchkort du vill och hur många luncher som du vill ska ingå för varje kort. På så sätt kan du skapa en stor variation som passar dig och dina kunder.

Skapa kort
1. Navigera till Lunchkort (Längst ned i mitten)
2. Klicka på plus uppe till höger
3. Under Namn (titel) fyll i kortets korta beskrivning, t.ex. 10 Luncher exklusive dryck
4. Under Beskrivning, fyll i en beskrivining av vad som ingår, t.ex. Lunch med vatten, sallad från vår buffé samt kaffe och kaka
5. Under Antal luncher, fyll i hur många luncher som gäller för detta kort
6. Under Pris, fyll i priset för kortet, priset ska vara inklusive moms
7. Spara kortet genom att trycka på bocken uppe till höger. Om du inte vill spara tryck på bakåtpilen

Ändra kort
1. Navigera till Lunchkort (Längst ned i mitten)
2. Klicka på Pennan för att ändra lunchkortet
3. Ändra dina uppgifter enligt önskemål
4. Spara ändringarna genom att trycka på bocken uppe till höger. Om du inte vill spara tryck på bakåtpilen

Observera att om kunder har aktiva kort ändras inte uppgifterna på dessa utan endast vid nya köp.

Ta bort kort
1. Navigera till Lunchkort (Längst ned i mitten)
2. Klicka på Soptunnan för att ta bort kortet, bekräfta med OK, annars svara Avbryt

Observera, kunder som har kort med luncher kvar behåller korten tills dess att de är förbrukade. Kortet som tas bort försvinner för försäljning.

Kontaktuppgifter

Klicka på meny uppe till vänster och välj ändra kontaktuppgifter.

Följande uppgifter måste fyllas i för att din restaurang ska visas för kunderna:
1. Företagsnamn (restaurangens namn)
2. Adress (restaurangens adress)
3. Telefonnummer

Klicka på bocken i högra hörnet när du är klar, uppgifterna är nu sparade och visas för kunden.